onsdag 28 mars 2012

Lydnadskurs

Jag har anmält mig och Charlie till en lydnadskurs hos Anna Hilding och igår kväll var vi på första tillfället! På Emils födelsedag och allt, haha. Men han fick både presenter och tårta innan jag åkte så jag tror han var nöjd ändå ;-) Iallafallså var det 5 stycken hundar på kursen och Charie var den enda flatten. Han är inte alls van vid att ha hundar omkring sig på det sättet och blev ganska orolig och pipig. Han som aldrig piper annars! Vi satt i en ring och pratade mest och presenterade våra hundar och berättade vilka mål vi har med dem. Lite kontaktövningar fick vi göra, som att hunden skulle ta en godis ur munnen på matte. Jag är himla nöjd med honom trots nerverna och Anna sa att hans oroliga beteende är typiskt för rasen. Han har svårt att koppla av i nya miljöer så det ska vi träna på!

Idag är jag på jobbet, så himla tomt när Charlie är hos extramatte... Dom skulle till sommarstugan och leka idag så jag tror han hellre är där än här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar