onsdag 25 april 2012

Charlie

Igår kväll var vi på näst sista lydnadsträningen och Charlie var så himla duktig. Den senaste tiden har det hänt nåt, han har lugnat ner sig markant och har blivit väldigt fysisk och kramig och mysig. Mindre bus. Dock så tycker jag att han är mer disträ ute när han är lös, jag tror det har att göra med att han håller på att bli könsmogen. Så himla mycket lukter överallt som ibland blir viktigare än godis... Bakslagen kommer såklart också ibland men de blir färre och färre och kommer oftast när vi gjort något för svårt för honom eller något som han inte är redo för.


Men igår iallafall så hade jag honom på utsläppt lina när vi kom dit och det var mycket hundar och folk omkring oss, både de i vår grupp och gruppen innan som är en valpkurs.Trots den utsläppta linan och alla störningar så gick han med mig och Emil hela vägen förbi med ögonen på mig Stort framsteg!! För att behålla honom sittande på sin plats en längre stund krävs en del påminnelser och godis men han börjar bli så duktig nu! Häromdagen var vi även ute i skogen och tränade balans på stenar och stockar och han lyssnade på varje ord jag sa, inte en enda ouppmärksam sekund på en hel timme!! Impnerande för en liten yvig flatkille... :-)


När han är med mig på jobbet, även på nya ställen, så ligger han vid mina fötter och sover hela dagen. Ibland reser han sig och tittar på mig med en menande blick när han är kissnödig. Så himla lugn och duktig har han blivit. Vi har börjat lämna honom ensam längre stunder och nu har han varit ensam i upp till 2 timmar utan problem. Min fina fina dukiga hund!! ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar