torsdag 19 december 2013

Tips!

Sandra fick ett startkit med Gellack från Depend när hon fyllde år och när jag var där några dagar senare fick jag testa! Har inte köpt något eget gellack själv tidigare eftersom jag tänkt att det säkert inte sitter så bra som de säger, men jag är helt klart överbevisad. Det har suttit som berget vecka efter vecka utan att lossna eller flaga sig, och då sliter jag ändå ganska hårt på mina naglar i stallet och så. Jag köpte till sist ett eget kit som jag fick hem igår och jag hade till och med problem när jag skulle ta bort det gamla. Det ville inte lossna! Då har det ändå suttit nästan 4 veckor... Så alla tummar upp för detta!

Man lägger ett lager baslack som får härda 30 sekunder under UV-lampa, sedan gör man samma sak med färglack i två omgångar och till sist ett topplack.

Nytt fint lager som förhoppningsvis sitter lika bra som det gamla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar