tisdag 15 mars 2011

Dumlekakor

Jag bakade dumlekakor häromdagen, och det måste vara det enklaste jag bakat nån gång. Och så sjukt goda är dom! Ni måste testa!

20-24 stycken

Ingedienser:
*200 g smör eller margarin
*1 dl socker
*3 dl vetemjöl
*1 tsk bakpulver


*Dumlekolor
*Noblesse

Gör såhär:
Blanda samman alla ingredienser(utom kolorna och noblesse), gärna i en matberedare.
Helst ska degen vila kallt en stund!
Rulla degen till kulor och lägg i aluminiumfolieformar ställda på en plåt.
Tryck ner en dumlekola i varje form.
Grädda mitt i ugnen i 175°C, 10-15 min.
Lägg på en Nobless medan kakorna är varma.
Låt kakorna svalna på galler. Klart!


Bild från http://iemmaskok.wordpress.com



1 kommentar:

  1. Åh så gott det ser ut! Måste jag testa ;) Har för mig att Helene bjöd mig på sånna nån gång!! =) Kraaaaam!

    SvaraRadera