lördag 11 juni 2011

Sommarlov!

Ja nu är vårterminen till ända och det firades såklart efter sista tentan i torsdags! Jag, Hanna och Malin mötte upp klassen i Boulognern och sen avslutades kvällen på Söderhielmska. Mycket trevligt!

Idag började jag dagen med att hänga vid Petras pool, Theo kom över imorse och ville ha badsällskap. Inte helt fel :-) Elsa fick också en liten simtur med skräckblandad förtjusning! 29 grader hade de i vattnet, jag vill också ha en pool....!!!

Ikväll blir det fest med tjejerna, jag bjuder nämligen på Halv åtta hos mig-middag och födelsedagsfest! :-) Menyn blir följande:

Förrätt:
Liten krämig västerbottenpaj med röd rom, gräddfil och rödlök.

Varmrätt:
Mozzarellabiffar med basilika serveras med grym pepparsås och pommes.

Efterrätt:
Smulig hallonpaj med citrongrädde

Hoppas det ska smaka ;-)
Tog in lite blommor imorse också, och det luktar så gått!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar