tisdag 7 februari 2012

Puh!

Lugn och ro är ett minne blott här i huset, Charlie håller oss sysselsatta! Han har varit dålig i magen sen i fredags stackaren, antagligen beror det på miljöombytet. I fredags och i lördags var han rätt ängslig och vandrade omkring och letade, men nu är han mycket lugnare och verkar ha landat lite. Han sover jättebra på nätterna på sin bädd eller på golvet och försöker inte ens komma upp i sängen. Dock måste han upp och gå ut en gång under natten, men förhoppningsvis gå det över snabbt.

Det märks tydligt både att han är en retriever och unghund för han går nästan och letar efter hyss han kan hitta på! Det kan ju lätt gå en på nerverna ;-) Han älskar att bära på saker och han kommer ofta stolt bärande på en sko som man snabbt som attan får försöka byta ut mot en leksak utan att han märker det, haha :-) Jag är imponerad över hans mentalitet för han är så himla mjuk och följsam och vill bara att man ska tycka om honom även om det är lite rörigt i huvudet! Finaste lilla Charlie ♥


4 kommentarer:

  1. Tussörat! Jag var helt slut efter att han och sen Moa hade gått lös hemma.. Det var jord, vatten, slemmiga åsnor och bortsladdade mattor ÖVERALLT och då städade jag mellan de två ligisterna... :)
    Puss C

    SvaraRadera
  2. Haha jag förstår det! Tänk vad skönt när de blir stora, hur mycket längtar vi dit?? ;-)

    SvaraRadera
  3. Gud! Hur mycket som heeelst! Att bli tvåbarns moster över en natt var en större chock än jag trodde :) Puss C

    SvaraRadera
  4. Härligt att du äntligen har en egen hund! Och att jag har blivit "mormor". Han är jättemysig!

    Kram/Mamma

    SvaraRadera