tisdag 24 september 2013

Kost och sånt

Jag har bestämt mig för att testa något nytt. Jag har känt ett tag att jag behöver en kostförändring och mina funderingar har gått mellan att tesa LCHF eller periodisk fasta. Det är många omkring mig som hoppat på trenden med 5-2 metoden och fasta 2 dagar i veckan och samtliga jag pratat med har bara positiva saker att säga. Jag blev nyfiken och bestämde mig för att prova, och nu har jag fastat totalt 3 dagar. Hittils har jag märkt att det inte fungerar för mig att fasta över kvällen, det blir alldeles för jobbigt, så jag kör på att fasta helt under dagen och äta ett litet mål på kvällen under mina fastedagar. Det verkar funka bättre.

Idag kikade jag in på en blogg jag brukar läsa men som jag glömt av ett tag. Det är Fyra årstider, och Lotta som skriver bloggen har under ett år ätit LCHF. Hon har under denna tid gått ner massor i vikt, mår otroligt mycket bättre och har blivit av med sina allergier som astma och nötallergi. Både inspirerande och förvånande tycker jag, att man kan förbättra sin hälsa så radikalt bara genom att äta fet mat utan kolhydrater. Läs hennes senaste inlägg HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar