torsdag 3 oktober 2013

Fasta

Här kommer en liten uppdatering om hur det går med fastan! Nu har jag kört 5-2 metoden i tre veckor, alltså 6 fastardagar totalt, och hittils märker jag faktiskt rätt bra resultat. Det vill säga, de resultat jag kan märka själv. Eftersom man "hoppar över" runt 4-5000 kalorier varje vecka så bör man gå ner runt 0,5 - 1 kilo per vecka och det har jag gjort. Förutom att det är såååå tråkigt att kliva upp på morgonen när man vet att man inte ska äta något ordentligt på hela dagen så mår jag bra under fastardagarna. Jag blir hungrig såklart, men jag styr min dag så att jag äter de 500 kalorier jag ska äta på kvällen och då klarar jag mig helt okej eftersom jag slipper gå och lägga mig hungrig. Det var det värsta för mig i början när jag spred ut kalorierna under dagen, så det fick jag ändra på. Det är svårt att förklara men det är en kul känsla att det händer något i kroppen fastän jag inte tänker på att äta supernyttigt de "vanliga" dagarna utan äter som vanligt. Jag kommer helt klart köra på i två veckor till, och därefter kanske köra 6-1...? Hm, vi får se!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar