fredag 18 oktober 2013

Tröttmössa

Imorse när jag gick upp var det en supertrött sjusovare som låg kvar i sängen. Fick ropa på honom när jag skulle åka eftersom han måste äta frukost och kissa innan jag går till jobbet.Tröttmössa. Undrar om det kan bero på att han varit hos extramatte och busat i 4 dagar?!



När jag kom ner möttes jag av tre små vita rumpor i trädgården, tre små rådjur som stod och betade helt lugnt ovetandes om att jag iakktog dem från fönstret. De är så fina på nära håll. Undrar just varför de har vita rumpor?

3 kommentarer:

  1. vilken trött hund, i sängen,, har han ingen egen dyna att sova på.
    Ja rådjuren är så fina.
    Rådjurets vita rumpa brukar kallas akterspegel eller bara spegel. Dov- och kronvilt har också speglar, fast inte riktigt likadana (dovviltets har svart kant och kronviltets är mer gulaktig). Man tror att meningen med spegeln är att kunna varna vid fara.
    //P

    SvaraRadera
  2. Nääää klart man får sova i sängen när man sovit borta i 4 dagar!

    SvaraRadera