onsdag 20 november 2013

Jobbtankar...

Nu har jag jobbat i 3 månader och jag är otroligt glad över mitt nya jobb. Ju mer jag tänker på det så inser jag vilken tur jag haft, verkligen rätt plats vid rätt tid. Ett riktigt bananskal egentligen! Fast det kan jag tycka att jag haft genom hela mitt arbetsliv haha :) Jag arbetar som bostadsrättsekonom i en arbetsgrupp tillsammans med de andra ekonomerna på företaget. Jag har väldgt mycket frihet under ansvar och lägger egentligen upp mitt arbete och min tid som jag vill. Mycket jobb och högt tempo under budget bokslutsperioder på höst och vår innebär att jag istället kan gå ner i tid till exempel under sommaren. Det är väldigt varierande arbetsuppgifter, mycket kundkontakt och kollegorna är de bästa jag kan önska mig! Jag har en rätt bra lön med utvecklingspotential som ger mig möjlighet att ägna mig åt mitt superstora och superdyra intresse. Ja, det är stressigt ibland men det betalar sig i längden.

Jag är SÅ glad att jag tog tag i saken och började plugga, för jag är så otroligt nöjd med hur mitt liv ser ut idag. Att se fram emot att gå till jobbet varje dag verkar vara få förunnat. Det var helt klart värt tre år i skolbänken! Nu hoppas jag att jag även kan skriva ett likadant inlägg nästa år och året efter det, och att jag får trivas med mitt jobb för alltid :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar