tisdag 25 april 2017

Sex månader!

Helt sjukt att det var ett halvår sen vi åkte in till BB med värkar den där lördagen. Helt sjukt att vi haft en son i ett halvår. Och helt sjukt att jag typ inte sovit på ett halvår haha ;) Ja sömnen är fortfarande katastrof och de senaste två nätterna har han varit ledsen vaknat i princip varje timme. Igår hade han feber och var väldigt hängig och idag upptäckte jag att de två undre framtänderna är påväg upp. Lillskrutt! Måste vara en riktig pärs för honom för han är väldigt gnällig nu. Tänk vad de ska gå igenom de små liven...

I onsdags hade vi sexmånaderskontrollen på bvc med en barnläkare och det var lite roligt när de frågade om han vänder sig åt båda hållen och så? Haha det var länge sen. Vet inte om han är tidig men han håller på och lär sig krypa här snart. Just nu ålar han sig fram på golvet och går i sin gåstol sen några veckor tillbaka men han ställer sig även på alla fyra och gungar lite så jag gissar att han kryper runt snart. 


En annan ny sak han börjat med är att sova ute i vagnen. Det började han med när vi bytte till sittdelen för några veckor sen, från den dagen så kan han helt plötsligt fortsätta att sova när man ställer ifrån sig vagnen efter en promenad, ibland upp till 2,5 timmar. Det har inte funkat förut. Helt otroligt skönt är det att han kan stå ute och sova i friska luften. 


I matväg tycker jag att det går trögt, jag helammar fortfarande med undantag för lite smakportioner. Vi började ge honom ett par portioner gröt varje dag och det gillade han men så började magen krångla mer och mer så då tog jag bort gröten helt och det blev bättre. Sedan fick han utslag över hela överkroppen och läkaren gissade på känslighet mot mjölk så nu äter jag mjölkfri kost på prov. Ska börja med mjölkfri gröt och hoppas det funkar bättre. Hade gärna gett välling men han tar ju inte flaska vår lille filur... 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar