onsdag 16 december 2009

Snö i massor :)

Det här snöandet översteg mina förväntningar, vi har fått flera decimeter! Det är så vitt och fint ute, jag älskar det! Att köra bil i sånt väder är däremot ingen höjdare och det var en liten utmaning att först få fram bilen och sen ta sig till stallet igårkväll. Jag gillar inte att köra när det är moddigt och halt, och däcken bara snurrar så fort man gasar eller bromsar. Usch. Väl framme stod hästarna och trampade otåligt vid grinden, de hade minsann fått nog av snön för idag och hade bråttom in.
Att vara ute och rida i djup nysnö är bland det mysigaste som finns, allt är tyst och lugnt. Dessutom är det mjukt att ramla av ;) Rienzi var väl inte lika lyrisk som jag, hon tyckte det var lite konstigt och såg spöken överallt. Det var lite för tyst, då måste det vara nåt lurt!

Idag mår jag inte alls särskilt bra, känner mig riktigt hängig. Erik ligger hemma och är sjuk och jag undrar om han inte smittat mig också... Har ont i halsen och i huvudet och det är himla svårt att sitta framför datorn och stirra på skärmen hela dagen. Var hem till Erik på lunchen och proppade i mig lite alvedon men jag vette tusan om det hjälpte nåt. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar