måndag 22 februari 2010

-23°C

Vaknade till en mindre trevlig överraskning imorse. Termonetern visade -23 grader. När ska detta ta slut?? I lördags klev jag inte ens utanför dörren, eftersom det snöade, blåste och var allmänt otrevligt väder. Min käre sambo var dock ute och grejade och köpte sen med sig mumsig middag hem. Tur!

Igår begav vi oss till stallet, jag och pappa. Planen var att ta en mysig promenad genom byn med Rienzi men när vi kom utanför dörren hade jag plötsligt en galen häst i repet. Inte så mysigt. Dessutom blåste och snöade det mer och mer så till slut gav vi upp. Nån måtta får det vara på detta skitväder!
När vi var klara i stallet och satte oss i bilen för att åka hem sprack det upp och solen kom fram. SÅKLART!!

Väl hemma tog jag en varm dusch, tvättade ett par maskiner och lagade äppelpaj för sen kom Sandra och Heléne på besök. Vi fikade och pratade i ett par timmar, var längesen Heléne var hemma nu! Det blir en del prat att ta igen då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar