onsdag 15 augusti 2012

Veterinärbesök

Imorse när jag vaknade så var Charlies ena öga helt igensvällt och rött så jag ringde till veterinären och fick en snabb tid. Ögininflammation tänkte jag. Men under tiden jag väntade på den bokade tiden så började det andra ögat också svälla igen och jag blev livrädd! Det måste ju vara en reaktion mot något, och vem vet vad som kan hända då, usch. Veterinären undersökte och klämde och kände i över en timme (!) och Charlie var så otroligt duktig och bara viftade på svansen och satt helt stilla utan ett pip hela tiden, älskade lilla skrutt. Besöket resulterade i ett speciellt allergifoder, antibiotika, ögondroppar och matte blev nästan tre tusen kronor fattigare…!  Puh,  jag undrar hur det kommer bli när jag skaffar barn om jag är gråtfärdig av oro när hunden får allergi....




2 kommentarer:

  1. Lilla sötCharlie!! Hoppas det blir bra nu!!

    SvaraRadera
  2. så klart han va duktig, vi har ju övat honom på att vara duktig o sitta stilla när man vill det :) Hoppas det blir bra med han nu..

    SvaraRadera