onsdag 1 juli 2009

Ett hus i vitt

Idag regnar det faktiskt, men detta till trots visar min termometer nästan 28 grader utanför mitt fönster!
Var kommer denna värmebölja ifrån egentligen?? Superskönt ute, men mindre skönt inne eftersom värmen snabbt letar sig in i vår lägenhet. Tur att vi investerat i en fläkt till sovrummet :)

Idag ska det bli en liten tur med Sara till inredningsbutiken
Ett hus i vitt som ligger vid Sälgsjön.
Jag har aldrig varit där, men har kikat i bloggen och webbutiken ganska länge :)
De verkar ha mycket fint där, får väl se vad vi hittar!
Jag vill shoppa loss till lilla sommarstugan som vi renoverar, men nån måtta får det vara... hur mycket kommer man vara där egentligen??

Skulle behöva åka och köpa orkidéjord också och plantera om min lilla orkidé som inte vill blomma.
Den skulle nog må bra av att planteras om. Tydligen så vill de stå svalt (10-15 grader) under vinterperioden men jag hade inget svalt ställe att ställa den på så nu blommar den inte...
Ska man vara riktigt petig så ska den stå svalt under natten på sommaren också, men vem har tid att springa in och ut med en blomma?!

Och min andra gröna fina blomma som jag fick av Petra verkar helt död. Den råkade stå lite för varmt i fönstret i solen en dag och då torkade den ut. Har försökt och rädda den på alla vis, men hoppet känns borta... Typiskt!










Tänk om min orkidé kunde blomma såhär fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar