fredag 3 juli 2009

Värme är överskattat!


Nej riktigt så farligt är det inte ;)
Nu har jag lyckats fixa en portabel AC till mitt kontor på jobbet så det är inte olidligt längre! Dessutom ska det här vara sista dagen med värme, sen ska det bli regn och kyla ett tag. Då är det lättare att njuta, när man vet att det tar slut snart ;)

Igår var jag ut till stallet och tog ner Rienzi på banan. Ett tips är att inte träna galoppfattningar och tempoväxlingar i galopp i gassande sol och 28 grader. Dessutom var det broms!
Stackars Rienzi blir helt förtvivlad om det sitter flygfän på henne, så den mesta tiden gick åt till att sitta och smälla broms åt henne.
Jag tycker verkligen synd om hästarna när bromsen kommer.
När jag hade häst uppstallad i rörberg minns jag att vi hade hästarna inne på dagen och ute på natten under betesperioden. De mådde faktiskt riktigt bra av det, de slapp den värsta värmen också. Och så får man försöka rida tidigt tidigt på morgonen eller sent på kvällen!

Medan jag var i stallet igår så höll de på att ta in hö, så det var bara att hugga i när jag ridit klart. Det är heller ingen bra idé att stapla hö med kortärmat, man sticker sönder sig helt :S
Men jag hjälper mer än gärna till, de är så himla trevliga och gulliga allihop!

Idag ska jag och Erik åka upp till stugan för att börja "riva" gäststugan. Vi ska riva ner tapeter och väggar och ta ut golvet. Sen ska taket och väggarna spacklas och taket målas. Vi får väl se hur mycket mer vi hinner under helgen, men sen ska "lill-köket" bytas ut, väggarna tapetseras och väggpanel ska spikas upp.

Vi får väl se om jag kommer ihåg att ta med kameran den här gången ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar