måndag 8 november 2010

Alla dessa tentor...

Idag har vi haft introduktion till två nya kurser, Marknadsföring och Ekonomistyrning. Jag tror att marknadsföringkursen kan bli intressant faktiskt, men ekonomistyrningen skulle jag helst slippa... I fredags tentade vi av Affärsredovisningen, men det blir nog omtenta för min del. Jag får skylla mig själv, skulle ha pluggat bättre!

I övrigt är det mycket roligt som händer just nu, jag har ingenting alls att klaga på här ;-) Om tre veckor får jag b.la nyckeln till nya lägenheten, känns som en eeevighet..! Tänkte åka dit och mäta lite någon dag så jag kan beställa soffor och se hur mycket plats det blir över till annat, hehe.

Just nu sitter jag och finslipar lite på en hemtenta i studieteknik som ska lämnas in idag. Hade även en hemtenta på 13 sidor förra veckan i introduktionskursen till fastighetsekonomi + att vi hade redovisning och opposition på ett grupparbete. Bara att hålla tummarna att man blir godkänd på alla dessa tentor till höger och vänster! Om en timme är det iallafall dags för ett skivstångspass, ska bli skönt att släppa pluggandet en stund nu :-)

3 kommentarer:

  1. vi måååste åka till ikea i uppsala o handla! ja! snart! ja! :) fast vi borde plugga bara egentligen men det är ju sååå tråkigt. jag läste precis intron till min engelska och nix, jag fattade ingenting :) /camilla

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju det jag säger! Studentlivet är ju jättekul om man nu inte var tvungen att plugga så mycket ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej! googlade runt på hemtentor i introduktionskursen i fastighetsekonomi och tänkte höra om du kunde hjälpa mig? Vi har frågor om Flanör, Wasahuset, boken drömmar om framtiden mm och jag har aldrig läst på universitet/högskola så är helt lost. Har du några gamla tentor du skulle kunna skicka till mig? Förstår om det verkar konstigt men det vore hur snällt som helst!
    / Tompa
    tomas444@hotmail.se

    SvaraRadera