torsdag 21 maj 2009

Skön dag!

Kvällen igår blev jättetrevlig, vi satt och pratade och fikade i flera timmar! Millan fick lite presenter och blommor, och bjöd på tårta som hon nästan bakat helt själv ;)

Idag har det varit en sån där skön dag. Vi har målat tv-bänken som efter några tveksamma diskussioner blev riktigt fin. Vi har även skrapat färg på cykelförrådet på gården, och jag har varit en sväng till stallet och tagit en tur med Rienzi i kvällssolen. Eva har skaffat en liten shetlandsponny som lilla Alva rider på, och han är så fruktansvärt söt! Alva och hennes kompis grejade med lilla Marwin idag och de var så söta när de hjälptes åt. Den ena höll i hoven medan den andra
kratsade den :)

Det blev både lunch och fika på balkongen idag också, det borde man göra oftare :)











Halvfärdig tv-bänk


Nu sitter jag och kikar på Bonde söker fru, av nån anledning gillar jag det programmet :)
Första bonden hade så otroligt fint hus! Tyvärr inte på insidan, men utsidan var så charmig.

Sista bonden bor också helt underbart i skärgården, jag blir lite avis. Hur får man tag i ett sånt ställe egentligen?!

Imorgon ska jag åka till Bollnäs med mamma och pappa och hä
lsa på lite släktingar. Det blir liksom inte så ofta att man åker dit, så jag får passa på när jag är ledig :)
Lördag ska vi tillbringa i Eriks stuga. Det är så mysigt där! Hoppas vi hinner njuta lite , det skulle bli fint väder har jag hört. Vi ska hjälpa till med lite saker där borta, b.la ska de spränga sten nere vid vattnet.















Mini- balkongen











Roskrans på vår ytterdörr













Grannen hade planterat ekollon med sitt barnbarn :)

1 kommentar:

  1. Det blir snyggt med en vit tv-bänk hos er! :-) Jag vill måla våran med, och vitrinskåpet... fast vitrinskåpet är skitjobbigt att måla ;-P

    PuSs!

    SvaraRadera