onsdag 9 september 2009

Typiskt

När jag kom ut till stallet igår så gjorde jag iordning Utopia som vanligt och gick ner till ridbanan. Väl nere på banan gjorde vi upptäckten att hon var halt på hö fram. Det verkar som om hon blivit sömtryckt, så Eva drog ur sömmarna där hon ömmade. Hoppas hon blir bättre till helgen, eftersom hon ska tävla.
Eftersom det inte blev nån ridning så blev det en promenad i allmänninge istället. Skönt det också!

Idag måste någon konstig värmevåg ha slagit till, det är 24 grader varmt ute! Förutom värmen är vädret typiskt septemberväder, mulet, blåsigt och regnet hänger i luften. Väldigt konstigt om du frågar mig.....

Ikväll ska jag som sagt träffa Sara och Carro och sen blir det plugg för hela slanten. Kursen är egentligen helt ok, men nåt som är tråkigt är all tid det tar. Jobbar man heltid och pluggar kvällstid så blir det ju inte supermycket tid över. Jag har dessutom inte lagt den tid som egentligen skulle behövas på kursen, borde engagera mig och plugga ännu mer. Men man ska ju försöka klämma in ridning, träning, vänner och sambo också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar