onsdag 22 april 2009

Värme?

Ryktet har ju gått ett tag nu om att det ska bli varmare väder, men när?? Igår natt hade det varit -5 grader! Imorse var det 2 grader, det måste ju vända snart!

Igår var jag ute och red Rienzi, det blev lite lösgörande övningar och skolor. Banan har blivit så fin nu så man vill helst nöta hela tiden när den varit så dålig hela vintern! Och Rienzi har blivit så fin nu när hon är igång igen. Hon fick en hälta med dålig prognos i våras och vilade i över 6 månader, men blev alltså friskförklarad :)
Däremot hade jag svårt med galoppen igår, jag tappar henne i högersidan hela tiden eftersom mina onda fingrar inte kan hålla emot när hon ligger på. Hon kan bli så stark!

I fredags var jag och Erik på Church Street och åt mat, det är ju bara så gott! Kom och tänka på det nu när jag blev hungrig här på jobbet.... Jag skulle kunna göra vad som helst för en Breast of chicken just nu!
Det får nog bli en knäckebrödmacka istället........

Jag har tänkt ett tag att hänga ut lite fågelmat utanför köksfönstret, eftersom vi inte har någon balkong, och igår hittade jag den här lilla fågelmataren. Den blir nog bra där. Tyckte den var så söt :)












Från Madleys (Mixin.se)

1 kommentar:

  1. Alltså breast of chicken kan få mej på fall vilken dag som helst! Himmelska gott!! -5 är inget, här uppe i Skitviken så hade vi minus 10 häromdagen och mycket av snön ligger kvar. Men mamma lovade bättringsväder till helgen så hoppas verkligen på det nu! Det gör gott för humöret med lite värme! LÄngtar hem til gävle när du säger -5 ;) Ha en bra kväll! Kramiss

    SvaraRadera