fredag 12 juni 2009

Hästskrälle!

Idag åkte jag ut till Rienzi, och mamma och pappa följde med. De tycker det är mysigt att vara i stallet och klappa lite på hästarna ibland. Pappa brukar rida lite på Rienzi också ( hans lilla favorit) och hon brukar vara så duktig och snäll med honom.

Idag däremot, fick han sig en ordentlig spark!
Pappa gick ner i hagen för att hämta hästarna och hamnar lite nära Rienzi som får ett glädje-ryck och sparkar bakut. Jag ser uppifrån stallet att Rienzi hoppar till och träffar pappa, som flyger flera meter! Fy tusan vad läskigt de såg ut!

Han blev träffad över armen, men inget brutet som tur är.....men ont fick han. Tänk om hon träffat huvudet, det vill jag inte ens tänka på. Stackars pappa :(


Imorse bakade jag en persiko-paj som jag bjöd på till eftermiddagsfikat på jobbet. Brukar baka tårta och bjuda på när jag fyller år, men hann aldrig göra det i måndags så en försenad paj fick duga :)

Fick en bukett födelsedagsblommor av jobbarkompisarna, och en blomma i kruka av Petra, så himla gulligt!
Det var jag inte alls beredd på :)

Nu ska jag försöka packa ihop lite saker tills imorgon, inte så lätt när man inte vet vad man packar till!
Erik är fortfarande lika hemlighetsfull! Spännande :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar