söndag 7 juni 2009

Helgen

Igår när jag vaknade mådde jag prima, min metod fungerade :)
Åkte ut till Rienzi för att ta en lugn promenad, och Erik som var bakis följde med för att få lite frisk luft.
Han kom riktigt bra överrens med Rienzi (förutom när hon försökte bita honom ett par gånger...! )
Först undrade hon vad det var för typ jag hade med mig, men när han mutade med en påse morötter så blev han genast accepterad :)

På kvällen åt vi riktigt gott, vi grillade revbensspjäll, lök, halloumi, champinjoner och majskolvar. Och så gjorde vi sallad och vitlöksbröd till det. Mums!
Vi tittade även på Changeling igår kväll, den var riktigt bra. Över förväntan!

Idag har jag faktiskt fått lite presenter, eftersom jag fyller år imorgon.
Vi jobbar ju hela dagen imorgon, och så ska jag bjuda hem Sandra och Sara på lite fika. Det blir en liten skara, ingen annan av tjejerna befinner sig i stan för tillfället så jag tror inte det är någon idé att göra en tårta. Men lika trevligt för det :)

Fick en locktång från Babyliss
i födelsedagspresent av Eriks föräldrar som jag precis provat, blev jättefina lockar (för att vara första gången jag provar den!) Erik har visst nåt hemligt planerat för mig nästa helg också, ska bli spännande ;)












Riktiga hollywood-lockar blev det med Babyliss icurl.

Idag har jag och Erik varit och röstat, jag har annars mest städat här hemma och tvättat lite.
Ikväll ska vi till mina föräldrar och fira lite för pappa åker till Stockholm imorgon. Jag ska baka en tårta, tror det får bli en citron och jordgubbstårta :)

3 kommentarer:

  1. Ååå precis den locktången som jag tänkt köpa! Du får väl lämna en liten recension om den är bra eller inte... ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. hej malin!!!
    trevlig blogg!! var bor ni nu?
    du måste komma ut o kolla på fölis!
    en vecka gammal! :)

    sköt om dig! kram frida f

    SvaraRadera
  3. Du är så fin stumpan!! och ditt härliga hår!!! =) GRATTIS vännen!! Massa kramar!!

    SvaraRadera