måndag 1 juni 2009

Så var...

... det roliga över, vardag igen!

Det har varit helt otroligt väder hela helgen! Riktig sommarvärme och gassande sol. Tänk om det alltid kunde vara så härligt ute!
Igår gick jag och Erik till Boulognern en stund på eftermiddagen och slappade lite i solen.
Sen blev det Mors-Dag middag på kvällen, vi bjöd hem mamma och pappa på middag. Jag gjorde Whiskey Kyckling med ris och varm fruktsallad med riven vit choklad & vaniljglass till efterrätt. Riktigt gott!

Whiskey Kyckling
4 port

4 kycklingfiléer
1 dl Mushroom Soy
0,5 dl whiskey (ej för rökig)
5 dl grädde

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Ansa och dela kycklingfiléerna så att de inte är alltför tjocka. Lägg ut dem i en ugnsfast form. Salta och peppra lite.
3. Blanda soja och whisky i en bunke. Blanda sedan i grädden och mjölken.
4. Häll blandningen över kycklingen.
5. Ställ in formen i ugnen och låt stå i ca 1 h 10 min, kontrollera dock att kycklingen är helt färdig innan servering. Rör runt kycklingen lite under tiden.

Servera med ris eller potatis!



Jag har varit på ett par visningar på stugor med mamma och pappa i helgen och jag tror vi har hittat vår stuga nu. Det är bara att hålla tummarna för att det går vägen!
Den ligger helt underbart med högt läge med utsikt över en sjö och en badplats alldeles intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar