onsdag 28 oktober 2009

Åter till vardagen

Det blev en riktigt skön helg i stora staden.
I fredags hämtade jag upp Erik i Uppsala där han jobbar, och så tog vi en sväng till Ikea som ligger alldeles i närheten. Där åt vi mat och så shoppade vi lite nödvändigheter :)
Hittade en jättefin julig pläd, ett par kökshanddukar, ett gäng ljus i olika former och varianter och en stekpanna i gjutjärn att göra pannkakor i. På kvällen mös vi bara i soffan och kikade på Idol.

I lördags gav vi oss ut på stan hela dagen för lite shopping och på kvällen åkte vi ut till Nybroviken för att gå på Wallmans. Showen var som väntat kanonbra och maten var himmelsk, men servicen var under all kritik.
Vi hade köpt biljetter med "bästa sikt" och fick ett bord alldeles vid scenkanten. Hade varit perfekt om det inte var för att jag fick sitta med ryggen åt scenen. Helt värdelöst!

Ikväll ska jag träffa tjejerna på Mocca och prata ikapp det vi missat, var ett tag sen jag träffade dem!
Ska träffa Sara och ta en sväng på stan innan också, trevligt!

På fredag ska vi träffa Anton och Elin igen :)
Anders har kommit upp med dem till Gävle och det passar ju bra eftersom jag slutar klockan ett då.
Får se vad vi hittar på, lite lek i lekparken och fika kanske. Ska bli himla kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar