fredag 30 oktober 2009

Fredag!

Igår efter jobbet åkte jag ut till Valbo, det var nämligen dags att klippa Rienzi. Hon är ju en väldigt känslig liten häst och man får absolut inte göra vad man vill med henne. Då kan man råka illa ut.
Måste säga att det gick förvånansvärt bra ändå! Hon var spänd som en uppskruvad fjäder och stirrade på klippmaskinen som om den skulle sluka henne hel. Men vi mutade med havre, klappade och berömde och efter ett tag gick det riktigt bra. På vägen ut svängde jag in på Madame Nyberg och Stilloftet för att leta efter några krokar till köket, men hittade ingenting... får leta vidare.

Idag efter lunch blir det lek och bus med Anton och Elin, ska bli så kul :) Skönt att vi har fint väder! Ikväll blir det middag i Bomhus med Eriks föräldrar, Anders och ungarna.

Imorgon bitti åker jag med mamma och pappa ut till Lingbo. Vi ska "göra vinter" i stugan och även hälsa på släkten i Bollnäs. På kvällen ska vi tända ljus på farmors grav, det är så fint på kyrkogårdarna under Halloween med alla ljus. Jag har alltid gillat kyrkogårdar, tycker inte alls de är läskiga som många andra tycker. I min värld är det rofyllt, sorgligt och vackert på något vis.

Kameran ska absolut följa med till Lingbo, hoppas det är lite höst kvar! Här hemma har nästan alla löv fallit av sina träd...


En till bild till föregående inlägg, på möblerna i vardagsrummet:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar